Haberler
ANADOLU MASALLARIYLA HAYAL KURUYORUZ
Anadolu masalları önemli değerlerimiz. 4 Yaş öğretmenimiz Ayşe ŞAHİN çocuklara masal anlattı psikososyal desteğiyle çocuklara hayal kurdurdu.
DevamıPSİKOLOJİK DANIŞMANIMIZ BÜŞRA SUNA HOCAMIZIN VELİYE VE ÖĞRETMENE YÖNELİK PSİKOSOSYAL DESTEK EĞİTİMİ
Okulumuz Psikolojik Rehber Danışman Büşra Suna hocamızın öğretmenlere ve velilere yapmış olduğu psikososyal eğitimi. Bu süreçte kaygı düzeylerinin analizi ve çözümü üzerinde durduğumuz iyileştirme sürecinden kareler.
DevamıÜCRETSİZ KAHVALTI GÜNLERİNDEN BİR GÜN
Okul öncesi çocuklarda hızlı büyüme ve gelişme nedeniyle pek çok besin öğesine olan gereksinim yaşamının diğer dönemlerine oranla daha fazladır. Bu nedenle bu dönemde yeterli ve dengeli beslenme kadar, iyi geliştirilmiş beslenme alışkanlıkları edinmek de çok önemlidir. Çocuğun bu yaşlarda kazandığı sağlıklı beslenme alışkanlıkları hayatının sonraki dönemlerini etkileyerek ileride ortaya çıkabilecek beslenme sorunlarını önlemede temel çözüm yolunu oluşturmaktadır. Çünkü sağlıklı beslenme çocuğun bedensel, sosyal ve duygusal gelişmesi ve davranışları üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu kapsamda başkanlığın gerçekleştirmiş olduğu ücretsiz yemek programını okulumuzda uygulamaya başladık. Aynı zamanda çocukların öz bakım becerilerini desteklemek için çocuklar kahvaltılarını kendileri hazırlıyor ne kadar yiyeceklerine kendileri karar veriyorlar. Okul öncesi eğitimde destekleyici fırsatlardan biri oldu bizim için
DevamıDÖNEM SONU KARNE GÜNÜ
KARNE HEYECANI. SEVGİYLE ŞEFKATLE,ÖĞRENMEYLE DENEYİMLE,KEŞFETMEYLE GEÇEN NE GÜZEL Bİ DÖNEM BIRAKTIK ARKAMIZDA. GELECEĞE IŞIK,SEVGİYLE BAKAN MİNİKLERİMİZDEN KARELER.
Devamı"SIVI SABUN YAPIYORUZ"
Katı sabundan Sıvı sabun yapma etkinliği. Çocuklar deneyimleyerek kavram kazanyorlar. Yaparak yaşayarak öğreniyorlar.
DevamıENERJİ VERİMLİLİĞİ HAFTASI
Çocuklarımız, insanın doğaya etkisini, enerji kaynaklarının sınırlarını, doğayı korumak için nasıl enerji tasarrufu yapabileceklerini biliyorlar mı? Çok basit birkaç yaşam alışkanlığı edinerek büyük etkiler yaratabileceklerinin farkındalar mı?
DevamıDOĞADAN ÖĞRENDİKLERİMİZ
Çocukların keşfetmek ve öğrenmek için doğal bir eğilimleri vardır. Öğrenme çok erken yaşlarda başlar ve hayat boyu devam eder. Çocuklar dünyaya geldikleri andan itibaren öğrenir, keşfeder ve çevrelerinde gördükleri her şeyle etkileşim halindedirler. Bu nedenle okul öncesi dönem, çocuğun kendi potansiyelini gerçekleştirebilmesi ve toplumun üretken bir bireyi olabilmesi için kritik önem taşıyan bir dönemdir.Bu dönemde çocukların öğrenmelerini desteklemek için zengin uyarıcı bir çevre sunulmalıdır. Tarih boyunca doğal parklar, bahçeler, çiftlikler ve su kenarları çocukların oyun alanları olmuştur. Ancak günümüzde sanayileşme ve kentleşmenin artmasıyla birlikte doğal alanlar azalmış ve kentlerdeki sosyal hayatın değişmesi doğadan kopmayı da hızlandırmıştır.Çocukların doğayla olan bağlarının güçlendirilmesi ve gelecekte karşılaşacakları çevre problemlerine karşı sorumluluklarının farkında olmaları ve çözüm üretebilmeleri için yaşadıkları doğal çevreyi yakından tanımaları gerekmektedir . Bu bağlamda okul öncesi öğretmenlerinin yakın çevresini etkinliklerinde kullanabilmeleri ve çocukların her zaman doğayı merak etme ve keşfetme duygusunu geliştirebilmeleri gereklidir.Bu kapsamda miniklerden kareler.
DevamıAŞAMA AŞAMA BUĞDAYDAN EKMEK YAPIMI ETKİNLİĞİ
Küçük yaş grubumuz aşama aşama buğdayın nasıl una dönüştüğünü öğrendiler. Öğretmenimizin rehberliğinde ekmeklerini yaptılar. Paylaştılar bir üzel kahvaltılarını kendi yaptıkları ekmeklerle yaptılar.
DevamıÇEVİZDEN EVLER ARTIK MATERYAL ÇALIŞMASI
3 yaş miniklerimizin artık materyalleri değerlendirerek yaptıkları cevizzden ev etkinliğinden kareler.
Devamı"İNGİLİZCE EĞİTİMİ"
İngilizceyi "yabancı dil" olarak algılanmaktan çıkartıp, "ikinci dil" anlayışıyla öğrenme sürecini kolaylaştırıyor. Yapılan araştırmalar, insanların en yüksek öğrenme potansiyeline sahip oldukları süreç olarak okul öncesi döneme işaret ediyor. Yıllara dayanan araştırma ve gözlemleri sonucu, 0-3 yaş grubunda çocukların 'bilinçsiz emici zihin' yapısına, 3-6 yaş arasındaysa 'bilinçli emici zihin' yapısına sahip olduklarını savlamıştır. İlk dönemde çocuklar gördükleri, deneyimledikleri her şeyi bilinçsizce kaydederken, karakterinin şekillenme evresine girdiği 'bilinçli emici zihin" döneminde, yetişkinlerden etkilenmeye başlar. Bu yaklaşım, 6 yaş sonrasınıysa ise 'bilinçli zihinsel yetenek' şeklinde kategorize eder. Çocuklar için, anokulu İngilizce eğitimi elbette çok önemlidir. Çocuğun anadilindeki gelişim sürecini de düşünürsek, doğumdan itibaren 6 yaşına kadar çocuk duyduğu her sözcüğü kaydeder. Hemen ekleyelim, araştırmalar 6 yaşından sonra bu sürecin durduğunu ve çocuk beyninin sözcük kaydetme özelliğini yitirdiğini göstermektedir. Dile yeteneği, dil gelişimi doğrudan kalıtımsal bir olgu değildir. yaptığı çalışmalarda bu konuda bilinçaltında dili öğrenebilmenin 'emici zihnin' bir etkinliği olduğu sonucuna ulaşmıştır. Yabancı dil eğitimini bu dönemde başlatmak, çocukların tamamen yabancısı oldukları bir başka dili, yetişkinlerden ve 6 yaş sonrası çocuklardan çok daha kolay öğrenmelerini sağlıyor. Oyunlarla, şarkılarla ve interaktif dramalar eşliğinde verilen bu özel İngilizce anaokulu eğitimi çok önemli bir bilinçle de buluşturacaktır çocukları: başka dil ve kültürlerin varlığının farkına varmak. İngilizce'yi, günlük hayatlarında oynayarak ve eğlenerek bir eğitim – öğretim sürecinin içinde olduklarının farkında olmadan öğreneceklerdir.
DevamıDOĞA TEMELLİ ÖĞRENMEYE ADIM ADIM EMEK
Doğa temelli öğrenme ortamımızı oluştururken üniversite öğrencilerinin topluma hizmet dersi kapsamında, emekleriyle ,okulumuzu güzelleştirdiği çalışmalardan kareler.
DevamıDOĞA TEMELLİ ÖĞRENMEYE ADIM ADIM
Doğa temelli öğrenme ortamları özgün ve özgürlükçü eğitim anlayışı ile okul öncesi dönemde öğrenmeyi özümsemiş, hayatla barışık ve bireysellik yolunda ilk adımlarını atmış çocuklar yetiştirmeyi hedefler. Doğa temelli öğrenme ortamları okul öncesi eğitim anlayışını diğer anaokullarından ayıran en temel özellik, Doğa Eğitim Kurumları'nın kuruluş manifestosunda yer alan "Doğa Konseptli Eğitim Anlayışı"dır. Doğa Anaokulları'nda tıpkı üst sınıflarda olduğu gibi doğanın kendisi hem sınıf, hem öğretmen rolünde. Tırmanma, trekking, açık hava derslikleri, sebze bahçesi eğitimde en fazla yararlanılan alanlar. Çocuklar doğasal tasarlanmış anaokullarında her şeyi, öğretmenlerin en iyisi olan doğadan öğreniyorlar. Doğa Konseptli Eğitim Modeli; mutlu, motive olmuş, okulda olmaktan keyif alan öğrenciler anlamına geliyor. Böylelikle öğrencilerin çok daha kolay ve kalıcı biçimde öğrenmesi sağlanıyor. Kendi topladıkları domateslerle kahvaltı yapan çocuklar, kestaneleri sayarken rakamları algılayarak matematik öğreniyorlar. Bu kapsamda çocuklar için hazırlanmaya başlanan doğa temelli ortam çalışmalarından kareler.
DevamıÇOCUKLARA "MAHREMİYET EĞİTİMİ"
Mahremiyet eğitimi çocuğa verilmesi gereken en temel eğitimlerden biridir. Bu eğitim çocuğun kendini nasıl ve neden koruması gerektiğini öğrenmesi için oldukça önemlidir. Bu kapsamda ramdan gelen Yunus hoca çovuklara bilgilendirme semineri verdi.
DevamıVELİLERE "MAHREMİYET EĞİTİMİ"
Mahremiyet eğitimi çocuğa verilmesi gereken en temel eğitimlerden biridir. Bu eğitim çocuğun kendini nasıl ve neden koruması gerektiğini öğrenmesi için oldukça önemlidir. Aileler çoğunlukla çocuklara mahremiyet eğitimi vermekte zorlanmakta veya bunun için erken olduğunu düşünmektedir. Cinsellikle ilgili sorular cevaplanırken aileler sessiz kalma, konuyu değiştirme veya jest ve mimiklerle çocuğa "yanlış bir soru sordum" duygusunu yaşatmaktadır. Oysa taciz, istismar ve benzeri çocuklarımızın asla karşılaşmasını istemeyeceğimiz durumlardan çocuklarımızı koruyabilmenin ilk yolu onlara eğitim vermektir. Çocuk alacağı mahremiyet eğitimi ile vücudunun özel bölgelerini öğrenecektir. Çocuk eğitim sonrası vücudunu nasıl koruyacağını, tehlikelerle nasıl başa çıkacağını öğrenebilecektir. Ebeveynlerinden bu eğitimi almak çocuğa aynı zamanda bir tehditle karşılaştığında huzursuz olduğu bu duygusu tanımasını sağlayacaktır.Ailenin vereceği mahremiyet eğitimi çocuğa bu duyguları nasıl ifade edeceğini de öğretir. Ailenin paylaştığı bu bilgiler bir tehditle karşılaştığında da ailesine güvenle her şeyi anlatabileceğini çocuğa hissettirir. Bu kapsamda ram dan gelen selim hocamız velilere farkındalık semineri verdi.
Devamı